Sunday, November 1, 2009

sekuntum mawar merah...x ada puisi...ooo

Disaat org sibuk2 ngn tesis n stdy tok exam...aku msih lg smpat brpoya-poya. smlm aku sempat lg outing ke kl. sbnrnya x de plan pon nak g. sbb duit pon ngah pokai. cume ritu setelah mata aku trpandang sale2 yg bergelimpangan lam paper, aku sempat la memaklomkan kpd si dia smbil tergedik-gedik. tp beliau cakap kena simpan duit sbb nak anta aku blik kpg nnti..so aku igt x jd la keluar.

Tapi pagi smlm, di saat aku sdg berpeluk-pelukan dgn dopin aku, aku telah ditalipon oleh beliau. tetibe je beliau ajak keluar. aku pon dengan tersengih-sengih kucin n berbau busuk sperti kambing bergegas la tok bersiap-siap. aku smpai kt kl kul 10. then sesampai je d jj bukit raja, tmpat lepak utama dr dulu sampai skang, kami pon melantak dulu. aku dah muak mkn fast food, so rindu kat mknn febret aku ni plakpas membuang2 masa sambil menengok-nengok sale mana yang ada, kami pon berambos dr tempat ini. tempat kedua yg dituju adalah plaza shah alam. akhirnya aku berjaya menemui sale-sale yang berjaya membuatkan mata aku berpinar-pinar. setelah berjaya memperabih duit beliau, kami bergerak ke sacc mall. juga untuk mencari sale2 terhebat. namun takde yang menambat hati. sebelum balik aku dpt menatang ni..tadaabukan menayangkan bunga ini dengan niat untuk berwajah riak + takbur, cuma aku nak cakap aku tak puas ati ngan harga bunga ni. ada ka patut bunga sekuntum 10 hengget. Cis!!! sungguh aku tak leh terima. mak aku gi cameron ritu dapat bawak blik bunga ni 1 guni dengan harga 10 hengget. pastu aku cakap la kat beliau, pasni takyah lagi bagi aku bunga. melainkan time aku konvo memang wajib la kan bagi yang paling besaq gedabak bagi membuatkan aku terasa bangga + gumbira.

pastu beliau cakap la kat aku, abis kalau takmau bunga dah, nanti kalau dah kawin, anniversary nak bagi apa..tak kan nak bagi barang kemas tiap2 tahun (perli aku ler tu). aku pon dengan slambernya jawab, bawak la gi dinner kat hotel 5 bintang ka, percutian 3 ari 2 mlm kt memana ka ok jugak. so agak2 mana lagi mahai berbanding bunga yang berharga 10 hengget. hahaha dasar keduitan sungguh aku ni.

pastu rasa lapaq lak stelah penat jalan2 carik sale. kami pon bergerak pula ke giant shah alam tok melantak. makan nasik lemak n cendol. sedap jugak cendol dia...aku yang tak suka makan cendol ni pon jadi suka la jugak. ada jugak sale barang yang kiteorang carik kat sini, tapi aku tak minat la. so tak de la beli. selepas tu aku pon berambos tok pulang. balik kolej nek bas kul 7 semalam...penat..tapi aku suka jalan-jalan.

2 comments:

su_hana said...

ahakss,,tu fia aihh...bunga yg ko x saba2 nak tayang tu la...alahai... w'pun aku ni jenis yg bp nk minat sgt kat bunga ni, tp sero mu berjaya membuat aku jeles dgn outing mu bersama si dia ni...alahaii...bila laa turn aku niee...hurmm...rindu gilak kat dia....sob,sob,, :(

Unknown said...

huk aloh..ape lagi..pujuk ler beb..gunekan segala kmahiran hidup bab 14 iaitu taktik menggoda yang ko msih igt ketika blaja dlu